
Pompy Paliwa
Pompy wysokiego ciśnienia do silników Diesla
Pompy paliwowe w silnikach diesla możemy podzielić na dwie podstawowe grupy:
- Pompy zasilające (elektropompki). Montowane są głównie w zbiornikach paliwa i mają za zadanie doprowadzenie paliwa pod niskim ciśnieniem do pompy wysokiego ciśnienia. Czasami spotyka się pompki wstępne zamontowane na silniku i napędzane z jego rozrządu.
- Pompy wysokiego ciśnienia. To właśnie od tych pomp zależy ciśnienie w układzie paliwowym. Zazwyczaj tego typu pompy mają zamontowany zawór dawkujący. Jest on sterowany przez komputer w samochodzie (ECU) i w ten sposób regulowane jest ciśnienie. Wielokroć nieprawidłowa praca tego zaworu powoduje problemy przy eksploatacji samochodu. Warte jest jednak uwagi to, iż wymieniając sam zawór nie usuwamy głównej usterki w pompie – czyli prawdziwiej przyczyny problemu. Stary zawór psuje się głównie ze względu na zacierające się elementy metalowe pompy które są zbierane przez elektromagnes w zaworze i powodują jego przycinanie.